المهـــــدي بــــــن بر كـــــــــــة
أهلا بك عزيزي الزائر , يجب عليك التسجيل لتتمكن من المشاركة معنا و تتمتع بجميع المزايا لمشاهدة الروابط و المواضيع و تصبح أحد أفراد منتدى التعليم الثانوي لولاية المسيلة . هذه الرسالة لن تظهر بعد التسجيل أو تقوم بتسجيل الدخول الان
المهـــــدي بــــــن بر كـــــــــــة
أهلا بك عزيزي الزائر , يجب عليك التسجيل لتتمكن من المشاركة معنا و تتمتع بجميع المزايا لمشاهدة الروابط و المواضيع و تصبح أحد أفراد منتدى التعليم الثانوي لولاية المسيلة . هذه الرسالة لن تظهر بعد التسجيل أو تقوم بتسجيل الدخول الان
المهـــــدي بــــــن بر كـــــــــــة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 Project : 02 Title : A tourist brochure about countries.

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
كاظم
عضو مبتدئ
عضو مبتدئ
كاظم


عدد الرسائل : 136
العمر : 29
الدولة : Project : 02                 Title : A tourist brochure about countries. Dz10
السٌّمعَة : 3
نقاط : 66
تاريخ التسجيل : 21/02/2008

Project : 02                 Title : A tourist brochure about countries. Empty
مُساهمةموضوع: Project : 02 Title : A tourist brochure about countries.   Project : 02                 Title : A tourist brochure about countries. Emptyالجمعة فبراير 06, 2009 1:31 pm

Project : 02 Title : A tourist brochure about countries.



Objective : A family tree – A game card .



Duration : About three weeks and giving flashes through sequences.


Teacher's tasks
Pupils activities

1- A family tree

Task the topic is chosen



T . speaks about the topic and asks the pupils. to choose on ( they are asked to make their own family tree ).



T . asks the pupils to draw their family trees .



T . asks the pupils to collect pictures / draw or bring read photos .



T . asks the pupils to prepare their materials for the project.



T . divides the pupils into groups.



T . guides his pupils ( In the next lesson. The teacher can ask about jobs, physical appearances .



N.B : The pupils can use dictionaries, books magazines, cybercafé or some ones to get new information. ( e.g. the pupils have learnt : doctor, teacher but they haven't seen the words "plumber – cook – baker" so they should look for it ).







Each group presents his work.



T . gives his comment corrects some mistakes, helps them, supply them, etc…



T . collects his pupils game cards and store them in the school library or pins some of them on the class wall.



T . evaluates each group positive and negative paints and gives marks to each group ( judging ).






The pupils plan their work .























The pupils choose their colleagues .







The use magazines, books



The pupils shape their pictures.

The pupils can use their home computer.

The pupils can ask teachers or other people.



The pupils work in groups meet and show their work discuss, select, correct themselves.

They organize their work .

They write their text.

e.g. This is my father. He is plumber. He has got a spanner. He is tall man with black eyes and dark hair.

The pupils present their product in audience ( in classroom )

Each group is going to present one or two models discuss with themselves about their family profiles and game cards .

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Project : 02 Title : A tourist brochure about countries.
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» File : 03 Project : 03 Title : A sport magazine.
» File : 03 Project : 03 Title : A sport magazine.
» File : 04 Project : 04 Title : Animals ( wild, domestic and pets )

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المهـــــدي بــــــن بر كـــــــــــة :: أقسام التعليم المتوسط :: منتدى التعليم المتوسط :: اقسام التعليم المتوسط :: اللغة الانجليزية English-
انتقل الى: